بلاگ

هزینه ایمپلنت دندان

اگر به‌تازگی قصد انجام جراحی ایمپلنت دندان را دارید، کاملا معقول است که به دنبال اطلاع از هزینه های آن باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا هزینه ایمپلنت دندان و عوامل موثر بر تعیین هزینه را بررسی کنیم.

ایمپلنت چیست؟

از دست دادن دندان مشکلی است که برای بسیاری از مردم سخت و غیرقابل تحمل است. بی دندانی مشکلی است که تا مدتی پیش، راهی جز استفاده از دندان مصنوعی نداشت. اما از آنجایی که دندان مصنوعی ظاهر مطلوبی ندارد و مشکلاتی را به همراه می‌آورد، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ایمپلنت دندان، یک جایگزین مناسب و دائمی برای دندان‌های از دست رفته است. بعد از اینکه دندانپزشک، ایمپلنت را داخل استخوان فک قرار داد، استخوان فک معمولا طی سه الی چهار ماه به ایمپلنت جوش میخورد، سپس تاج و روکش ساخته شده روی‌ پایه قرار میگیرد. کاشت ایمپلنت دندان در خانم‌ها از سن پانزده سالگی و در آقایان از سن هجده سالگی امکان پذیر است. اگر به درستی از ایمپلنت مراقبت شود، ماندگاری‌ بالایی خواهد داشت.

هزینه ایمپلنت دندان:

در این مقاله سعی شده تا اطلاعات کافی درباره هزینه ایمپلنت دندان، به شما عزیزان ارائه شود اما برای اینکه از هزینه دقیق ایمپلنت دندان آگاه شوید، بهتر است به کلینیک دندان‌پزشکی مورد نظر خود مراجعه کنید تا معاینه شوید. شرایط ویژه ای وجود دارد که میتواند هزینه ایمپلنت را کاهش یا افزایش دهد. دندان‌پزشک شما با توجه به شرایط دهان و دندان، استخوان و فک، هزینه ایمپلنت دندان و کاشت را برای شما مشخص می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان:

عوامل مختلفی بر هزینه ایمپلنت دندان، موثر است. همچنین توصیه می‌شود که بلافاصله بعد از ازدست دادن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. چرا که در نبود دندان در فک، به مرور سبب تحلیل استخوان های آن می‌شود و عمل ایمپلنت را با سختی مواجه می‌کند. در اینجا عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت به همراه توضیحات آن‌ها ذکر شده است:

  • برند و کشور سازنده ایمپلنت
  • تعداد دندان‌های قابل ایمپلنت
  • تخصص و مهارت دندانپزشک
  • ناکافی بودن بافت استخوان فک
  • عمل سینوس لیفت
  • برند و کشور سازنده ایمپلنت:

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت، برند آن است. دندانپزشک مجرب با توجه به تجربه و ویژگی های هر یک از این برندها می تواند یکی را انتخاب و مورد استفاده قرار دهد البته میزان بودجه در اختیار شما نیز تاثیر زیادی در انتخاب دندانپزشک خواهد داشت.در اینجا قصد داریم برای تصمیم گیری بهتر شما عزیزان، برترین برند های سازنده ایمپلنت دندان را معرفی کنیم :

شرکت ایمپلنت سازی اشترومن:

شرکت سوئیسی اشترومن یکی از پرچمداران صنعت ایمپلنت در جهان است. شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ ابتدا به عنوان یک شرکت تحقیقاتی بنا شد. این شرکت رسما فعالیت ساخت ایمپلنت را از سال ۱۹۹۰ آغاز نمود. تمام اجزای اصلی ایمپلنت اشترومن در سوئیس تولید می‌شود.

شرکت ایمپلنت سازی osstem:

این شرکت کره ای از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد‌. این برند از هشت سال گذشته وارد ایران شده است. این برند مورد تایید برترین مراکز استاندارد جهانی در آمریکا بوده و تاییدیه دانشگاه های برتر جهان را دارد.

شرکت ایمپلنت سازی نوبل بیوکر:

شرکت نوبل بیوکر نیز یک کمپانی سوئیسی است که از سال ۱۹۵۲ فعالیت خود را در زمینه ایمپلنت های دندانی آغاز نمود. از نوآوری های جدید این شرکت می‌توان به رونمایی از ایمپلنت های سرامیکی اشاره نمود که می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای ایمپلنت های تیتانیومی باشند.

شرکت ایمپلنت سازی زیمر بیومت:

این شرکت امریکایی کار خو را از سال ۱۹۲۷ آغاز نمود. اسن شرکت با کیفیت بالا و تنوع زیاد در تولیدات خود، جایگاه خوبی را در‌ تولیدات ایمپلنت سازی جهان پیدا کرده است. همچنین زیمر بیومت بزرگترین شرکت ایمپلنت سازی آمریکا است.

شرکت ایمپلنت سازی بیوهوریزون :

این شرکت آمریکایی از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را د زمینه ایمپلنت های دندانی آغاز کرد. ایمپلنت‌های تولیدی این شرکت بسیار مبتکرانه و همگام با علم روز هستند.

ناکافی بودن بافت استخوان فک:

وقتی شما دندان خود را از دست می دهید، به مرور زمان استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و باعث تغییر مکان مجاور می شود و سیستم دندانی شما را دچار اختلال می نماید .

وقتی استخوان فک تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنت های دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود.

تعداد دندان‌های قابل ایمپلنت:

تعداد دندان از دیگر مهمترین عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان است. قطعا با افزایش تعداد دندان های نیازمند به ایمپلنت، هزینه های مربوط به آن نیز چند برابر خواهد شد. شما می توانید از این روش برای دندان هایی استفاده کنید که جای آنها خالی می باشد و برای زیبایی سایر دندان های خود نیز از دیگر روش های زیبایی دندانی استفاده کنید که در این صورت می توانید از میزان هزینه های خود کاهش دهید.

تخصص دندانپزشک:

از دیگر عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان می توان به تجربه و تخصص دندانپزشک مجرب در این زمینه اشاره کرد. توجه داشته باشید که دندانپزشکان ماهر و باتجربه در این زمینه می توانند بهترین و باکیفیت ترین ایمپلنت را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما به ارمغان آورند؛ که بی شک این تجربه و تشخیص صحیح دندانپزشک هزینه های متفاوتی را نیز خواهد طلبید. پیشنهاد می کنیم که برای رسیدن به زیبایی مورد نظر خود بدون آسیب رسیدن به سلامتی تان حتما نزد یکی از بهترین و مجرب ترین دندانپزشکان در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید از بی نظیرترین و شگفت انگیزترین خدمات ممکن برخوردار باشید. همچنین قبل از عمل نیز در مورد هزینه های آن با دندانپزشک خود صحبت های لازم را داشته باشید.

عمل سینوس لیفت :

لیفت سینوس طی ۱۵ سال اخیر بسیار متداول شده است. اکثر افرادی که یک یا چند دندان در نواحی خلفی فک بالا از دست داده و با ایمپلنت جایگزین نکرده اند، طی چند سال، سینوس فکی وسعت خود را افزایش داده و حجم استخوان فک را از داخل فک کاهش می‌دهد. بنابراین ممکن است برای کاشت ایمپلنت استخوان کافی وجود نداشته باشد. یکی از راه حل های موجود لیفت سینوس است که گاهی پیوند سینوس هم نامیده می‌شود.

نکات مهم در انتخاب برتر ایمپلنت :

در آخر چهار مورد از مهم‌ترین نکات در انتخاب ایمپلنت، برای راهنمایی بیشتر آورده شده است.

  • در رنکینگ جهانی از برندهای برتر دنیا باشد.
  • د‌ر مقایسه با سایر برندها از خلوص تیتانیومی بالایی برخوردار باشد.
  • دارای گارانتی‌ مادام العمر در کشور های تحت پوشش‌ باشد.
  • از تنوع بیشتری‌در‌قطعات برخوردار‌ بوده تا جراحان بتوانند طرح درمان بهتر و دقیق‌تر به بیماران ارائه دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *